Aprenentatge per observació a Perpinyà

Els professors del Departament de Valencià, Consol Luz i Paul Santiago, han estat del 26 de febrer a l’1 de març a les ciutats de Perpinyà i Argelers de la Marenda per a dur a terme una activitat d’aprenentatge per observació dins del projecte Erasmus+ del nostre centre. Durant l’estada van poder observar el funcionament del sistema educatiu francés, descobrir les diverses modalitats d’ensenyament de la llengua catalana, així com participar, juntament amb el professorat de vuit liceus, en el campionat escolar d’Scrabble en català celebrat a Perpinyà. El Lycée Christian Bourquin, amb el qual es va negociar una futura mobilitat amb l’alumnat, compta amb 1.300 alumnes que cursen l’equivalent al nostre 4t d’ESO i Batxillerat i mòduls d’hostaleria. A més, van poder copsar la situació sociolingüística del català a la Catalunya Nord, gràcies a les enriquidores reunions mantingudes amb les institucions que vetlen per la llengua en aquest indret, com ara: l’OPLC, l’APLEC, l’IFCT, així com del treball de difusió que realitza Ràdio Arrels i la productora AMPLI.