Lucrècia 2.0.

L’obra de teatre que teniu davant ha sigut realitzada de manera col·laborativa per l’alumnat de 1r de Batxillerat B. Després de la lectura i anàlisi de l’obra de Joan Ramis (1746-1819): Lucrècia o Roma Libre escrita en 1769 —i que compta amb innombrables versions, com les de Tit Livi, Ovidi, sant Agustí, William Shakespeare, Moratín, etc.—, ens vam posar com a objectiu modernitzar aquesta obra del neoclassicisme. La nostra versió, Lucrècia 2.0, respecta les accions —llevat de l’esdeveniment final que pateix la protagonista—, els personatges originals i les seues característiques, però des d’un punt de vista actual. És així com en la nostra obra es reflecteixen els valors, comportaments, actituds i idiosincràsia del nostre món, en comptes del viscut i mostrat per Joan Ramis. Fins i tot, hem volgut representar la realitat «multitasca» del nostre temps tan accelerat mitjançant una representació simultània d’una bona part dels diàlegs que, tot i no produir-se en el mateix espai, sí que es produeixen en el mateix moment.

Desitgem que gaudiu d’aquesta breu lectura i de la nostra visió.

L’alumnat de 1r de Batxillerat B