Experiències de postguerra

El passat dijous dia 22 de febrer l’alumnat de 4t d’ESO va realitzar una visita al Centre de Majors (CEAM) de Petrer per a fer una entrevista a un grup de persones voluntàries sobre les seues experiències de postguerra. Aquesta activitat, organitzada pel Departament de Valencià, ha suposat un valuosíssim aprenentatge —tant acadèmic com personal— per al nostre alumnat i els ha ajudat a comprendre millor el context de la literatura de postguerra treballat a l’aula. Escoltar en boca dels majors del seu poble les diverses vivències d’aquella època ha sigut molt gratificant i enriquidor per a l’alumnat i, segons ens ho van fer saber, també per a les persones voluntàries del centre. Es va crear un clima molt entranyable i emotiu que, de segur, tants uns com altres sempre recordaran.
Cal ressaltar que és la primera vegada que el nostre Departament realitza una activitat intergeneracional com aquesta i podem afirmar que, després d’aquesta valoració tan positiva per ambdues parts, quedem convidats a repetir-la el curs vinent.
Agraïm de tot cor l’acolliment i la implicació mostrada per totes les persones voluntàries, així com l’acceptació a la nostra proposta i la bona gestió duta a terme per Victoria, la treballadora social del centre.