Tertúlia Literària – Pasqual Alapont i Vicent Enric Belda

VISITA D’ESCRIPTORS VALENCIANS A L’IES

El Departament de Valencià, dins el marc de les III Jornades Culturals de l’IES Poeta Paco Mollà, ha organitzat unes tertúlies literàries per a les quals ha rebut la visita de dos escriptors valencians: Vicent Enric Belda i Pasqual Alapont. En concret, l’escriptor Vicent Enric Belda ha realitzat la tertúlia amb l’alumnat de 2n d’ESO que ha llegit La llegenda de l’amulet de jade i amb el de 3r d’ESO que ha llegit L’Estirp de l’horror. La conferència d’aquest escriptor, tant a partir de la seua presentació com de les preguntes que li han fet, ha resolt els dubtes de l’alumnat quant a l’origen de totes les intrigues que hi ha als llibres, així com també d’altres qüestions relacionades amb l’escriptura.

L’alumnat de 1r i 4t d’ESO, per la seua part, ha rebut la visita de Pasqual Alapont, el qual els ha parlat dels llibres Cagadets de por i L’infern de Marta, respectivament. L’alumnat ha quedat meravellat per la senzillesa i la calidesa humana amb què els ha respost a les preguntes sobre els llibres, sobretot pel que fa al tema de la violència de gènere que apareix en L’infern de Marta.

El resultat d’aquestes tertúlies ha sigut un èxit, ja que l’alumnat ha valorat molt positivament aquesta activitat i en tot moment hi ha mostrat interés. Per la seua banda, els escriptors ens han felicitat per la participació i l’atenció del nostre alumnat, el qual ha pogut tindre el seu llibre signat a la fi de la xarrada.

Des del Departament de Valencià de l’IES Poeta Paco Mollà agraïm la visita d’aquests escriptors, ja que considerem que aquesta activitat enriqueix i complementa la lectura realitzada pel nostre alumnat.