TROBADORS I TROBAIRITZ ACTUALS

El poemari que us presentem ha sigut creat per l’alumnat de 1r de Batxillerat B, C i D. El nostre objectiu ha sigut aproximar-nos a la literatura mitjançant la creació literària i l’aplicació del procés de producció textual, des de la idea fins a la paraula. A més, l’alumnat ha pogut desenvolupar i estimular la seua creativitat i, en molts casos, constatar i creure’s les seues capacitats creatives i literàries. Els poemes que llegireu situen en l’actualitat els gèneres de la poesia trobadoresca; és a dir, hi trobarem balades, planys, sirventesos, tensons, albes, pastorel·les i cançons.

Tots els poemes mostren el desig i la capacitat per trobar una manera nova d’expressió. Hem d’entendre que són les primeres rimes d’alguns; mentre que per a altres només és una de les habituals. L’amor, el desig, el record, la crítica, el diàleg, els valors i sentiments universals estan representats en el poemari. Hi ha poemes ingenus, innocents, candorosos…; també n’hi ha de punyents, colpidors; uns més destres, altres més forçats, uns profunds, altres superficials; però tots són corprenedors.

Esperem que gaudiu de la lectura i que aquests nous poetes i poetesses aconseguisquen traslladar-vos a un record, a un somni, a una idea, a un entreteniment.